· Jau prieš porą dešimtmečių mūsų ugdymo centro specialistai lankydamiesi Stokholmo (Švedija) mokyklose, ugdymo centruose, kuriuose mokosi įvairiapusių sutrikimų turintys mokiniai, žavėjosi ten esančia sensomotorine įranga. Kiekvienoje tokioje įstaigoje stebino sensomotorinių priemonių gausa ir įvairovė. Ten dirbantys specialistai pasakojo, kad šioje srityje jie yra lyderiai. Vaikai iš bendrojo lavinimo mokyklų, žmonės iš kitų įstaigų labai dažnai atvykdavo pas juos išbandyti šių unikalių gaminių – vandens lovų, burbulų vamzdžių, įvairių šviesos ir garsų projekcijų, priemonių skirtų lytėjimui, skoniui, kvapui. Šita įranga leidžia asmeniui suteikti daug ir įvairių pojūčių, juos kombinuoti, reguliuoti jų intensyvumą. Aktyvi multisensorinė veikla suteikia ne tik malonumą, bet kartu gerina vaiko judesių koordinaciją, tikslumą, greitį. Grįžę į Lietuvą bandėme ir patys savo rankomis pasigaminti kuo daugiau tokių priemonių– įvairių medžiagų su švelniais ir šiurkščias paviršiais, maišelių su kruopomis, smėliu, vandeniu. Įsigyti profesionalių priemonių tada buvo dar tik svajonė...
· Dabar įgyvendindami tarptautinį Europos regioninės plėtros fondo pagal 2014-2020 m. „Interreg V-A Latvija-Lietuva“ programos „Geresnis socialinių paslaugų prieinamumas ir efektyvumas“ prioritetą projektą „Socialinių paslaugų įvairovės plėtra bei jų kokybės gerinimas Lietuvos ir Latvijos specialiųjų poreikių vaikams SEE ME nr.LLI-436“ džiaugiamės, kad ir mūsų centro mokiniai jau kurį laiką turi daugiafunkcinį sensomotorinį kambarį, kuriame gausu naujos įrangos.
· Projekto tikslas- pagerinti neįgalių vaikų švietimo aplinkos prieinamumą ir efektyvumą, įrengiant lauko klases, sensomotorinį kambarį, kad būtų galima efektyviai įgyvendinti naujas patobulintas socialinės įtraukties priemones Latgalos ir Utenos regionų pasienio teritorijose. Sėkmingas projekto įgyvendinimas labai pagerino socialinę infrastruktūrą Molėtų r. Kijėlių specialiojo ugdymo centre, bei sudaro palankias sąlygas neįgaliems vaikams mokytis, aktyviai dalyvauti visuomenės gyvenime, būti matomiems.
·
· Sensorinės integracijos terapijos priemonės yra labai svarbios vaikams, turintiems raidos ir elgesio sutrikimus. Sensorinių priemonių dėka šių vaikų ir jaunuolių pojūčių moduliacija pasiekiama naudojant taktilinį, vestibulinį, proprioceptinį, klausos (lėta-greita muzika, ritmas), regos (spalvos, šviesos, šviesos burbulų vamzdžių naudojimas ir kt.) stimuliavimą. Specialiojo ugdymo centro Sensomotoriniame kambaryje šiandien yra projektorius šviesos terapijai, skirtas sukurti žvaigždėto dangaus efektui. Šviečiantis pluoštas šviesos terapijai, užtikrinantis vaizdinę ir lytėjimo stimuliaciją, tinkantis vaikams su regos sutrikimu. Taip pat yra Sensory Magic sistema su projektoriumi. Ši kompiuterinė sistema sukurta valdyti visą multisensorinę aplinką. Prie jos galima prijungti visą kambario įrangą, burbulų vamzdžius, skydus, projektorius , yra „Wi-Fi“ ryšys. Sensory Magic valdymo sistema, skirta viso sensorinio kambario harmoningam išpildymui, kuriame vaizdas aiškus ir ryškus, o jį papildo platforma burbulų vamzdžiams, ant kurios trys skirtingų išmatavimų Burbulų vamzdžiai, skirti multisensorinės pasyvios ir interaktyvios aplinkos sukūrimui, naudojat prijungtus ar belaidžius jungiklius. Jie atsparūs smūgiams. Sudėtyje nėra latekso. Muzikinė vandens lova, skirta Snoezelen aplinkoje atsipalaidavimui, jutimo stimuliavimui, psichoterapijai. Lova sujungiama su CD grotuvu, mikrofonu. Skabant muzikai ir užsiklojus specialiu pasunkintu pledu galima greičiau nusiraminti ir pailsėti. Pojūčių kambaryje vaizdo projektoriaus, garsų ir šviesų pagalba galima sukurti skirtingas aplinkas – kosmosą, fantastinį pasaulį , jūros dugną ir kita. Vaikai gali stebėti keičiančius spalvą burbulų vamzdžius, žaisti su šviesos pluoštu, nusiraminti vandens lovoje, apčiuopti plazminį vamzdį, kuris leidžia sukaupti dėmesį ir tiems vaikams, kuriems sunkiai tai pavyksta.
· Taip pat, projekto „SEE ME Nr.LLI-436 dėka įsigijome ir Šviečiantį molbertą, ant kurio galima piešti akvarele, guašu bei nuplaunamais markeriais. Ant stiklo galima piešti ant abiejų pusių, yra automatinės spalvų kaitos programos.
· Nuo 2021 metų lapkričio mėnesio specialiojo ugdymo centro Sensoriniame kambaryje vykdoma veikla:
· sensorinė stimuliacija;
· vizualinių projekcijų ant sienos stebėjimas, lydint muzikai;
· taktilinė stimuliacija, gulint ant vandens-garso lovos užmerktomis akimis;
· kalbos ir komunikavimo pratybos;
· individualūs psichoterapiniai užsiėmimai;
· taip pat vysta grupinės veiklos (kinas ir aktyvumo žaidimai);
· Viso įsigyta sensomotorinės įrangos su montavimu ir įrengimu už 16 846,11 eurų. iš jų Europos regioninės plėtros fondo bendrasis finansavimas siekia 85 procentus, Molėtų r. savivaldybės -7,5 procentus, bei VRM -7,5 procentus.
· Projekto partneriai:
· Visagino "Verdenės"gimnazija (Lietuva) Dagdos savivaldybė (Latvija)
· Molėtų r. Kijėlių specialusis ugdymo centras (Lietuva)
· Dėl papildomos informacijos apie projekto veiklas prašome kreiptis į
· Astą Jakovlevienę,el.p. kijeliuuc@gmail.com.
· Daugiau informacijos apie Latvijos – Lietuvos bendradarbiavimo apibus sienos programą galima rasti www.latlit.eu ir www.europa.eu.
· Šis straipsnis parengtas naudojant Europos Sąjungos finansinę paramą. Už šio straipsnio turinį atsako Molėtų r. Kijėlių specialusis ugdymo centras. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę. www.latlit.eu ir www.europa.eu.
· Projektą finansuoja 2014-2020 m. Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos programa.
Atnaujinta: 2024-03-27