Sėkmingai įgyvendintas Interreg Latvija -Lietuva projektas "See me"
- Paskelbė : Asta Jakovlevienė
- Paskelbta: 2022-07-29
- Kategorija: Didžiuojamės
Projektas "Socialinių paslaugų įvairovės plėtra bei jų kokybės gerinimas Lietuvos ir Latvijos specialiųjų poreikių vaikams“(„Quality improvement and diversity development of social services for Lithuanian and Latvian children with special needs /“SEE ME”/LLI-436). Veiksmingų, įvairialypių ir novatoriškų neįgalių vaikų socialinės įtraukties priemonių trūkumas, nepakankamas kiekis ir kokybė palankios šiuolaikinės socialinės infrastruktūros, pastūmėjo jame dalyvauti Molėtų r. Kijėlių specialųjį ugdymo centrą. Kartu su projekto partneriais iš Visagino „Verdenės“ gimnazijos ir latviais iš Kraslavos savivaldybės Dagdos mokyklų ėmėme spęsti kylančius iššūkius, ugdant didelių ir labai didelių SUP mokinius.
Projekto tikslas - gerinti socialinės švietimo infrastruktūros prieinamumą ir efektyvumą, siekiant veiksmingai įgyvendinti naujas ir patobulintas socialinės integracijos priemones pasienio Latgalos ir Utenos regionuose. Taip šio projekto dėka, Molėtų r. Kijėlių specialiajame ugdymo centre, buvo sukurtos ir testuojamos 3 mokymo programos, surengtos 6 edukacinės išvykos ir 2 stovyklos mokiniams Molėtuose, dalyvauta miesto mugėse, sukurta nauja infrastruktūra: dvi lauko klasės (Kūrybiškumo kupolas, Kupolas augalininkystei) ir įrengtas Sensomotorinis kambarys centre, mokinių tėvai suburti į Šeimos klubą, bei dalyvauta parnerių veiklose.
Sukūrėme ir įgyvendinome 2 mokymo programas ir 1 iki profesinio orientavimo programą vaikams, turintiems specialiųjų poreikių. Mokymo programai „Vilnos magija“ vadovavo išradinga ir kūrybinga mokytoja Ilona Šilinskienė Programos apimtis buvo plati, o jos įgyvendinimas - itin intensyvus. Mokiniai pasigamino daug paveikslėlių, interjero dekoravimo darbelių, pagalvėlių, telefono dėklų, žaisliukų, papuošalų ir kt. daiktų. Jų darbai iš vilnos džiugino net keliose parodose, miesto akcijose, mugėse, kurios vyko Molėtuose ir Visagine. Antroji mokymo programa „Linksmoji keramika“, kuriai žaismingumo ir pritaikymo prie mokinių poreikių suteikė vadovė Erika Andrukonienė, Testuojant šią programą, pastebėjome, kad vaikai ir jaunimas domėjosi keramikos technikomis, molio formavimu, jo dekoravimo principais. Išplėtotas kūrybiškumas, originalumas, lankstumas sustiprino komandinės kūrybos džiaugsmą, lipdymo iš molio procesas tapo mėgstama jų saviraiškos forma. Trečioji eksperimentinė iki-profesinio mokymo programa „Jaunieji gamtos tyrinėtojai“, jai vadovavo mokytoja Daiva Kaminskienė, kurią vėliau pakeitė Sandra Žigelienė. Šios programos teorinėje dalyje, mokiniai susipažino su aromatiniais - prieskoniniais augalais, jų rūšimis, panaudojimo galimybėmis. Mokėsi ir praktinių įgūdžių: pasėti sėklytes į paruoštus indelius, užaugintus daigelius išpikuoti į šiltnamį, juos palaistyti, bei vykdyti jų priežiūra visą auginimo laikotarpį.
Projekto metu vaikai ir jaunuoliai ne tik mokėsi, bet ir daug keliavo, aktyviai dalyvaudami 6 edukacinėse ekskursijose. Aplankyti Trakai, „Paukščių kaimas“ Ignalinos rajone, Zarasų „Šlyninkos“ malūne kepta duona, lankytasi ir jodinėta žirgais „Dubingių žirgyne“. Itin smagiai keliavome po kaimyninės šalies Latgalos kraštą Latvijoje. Jame aplankėme „Katinų“ muziejų, o sekantį kartą amatų centre jaukiai pasinėrėme į rankdarbių edukaciją išvykoje į Kraslavos Platerių rūmų komplekse. Visose kelionėse keliavome ne vieni, o kartu su draugais, projekto „See me“ partneriais.
Molėtų r. Kijėlių specialiojo ugdymo centro psichologė Ramunė Vidžiūnienė džiaugiasi kaip nauja socialinė priemonė „Šeimos klubas“ subūrė šeimas, turinčias neįgalių vaikų ir padėjo tėvams labiau įsitraukti į vaikų gyvenimą, spręsti asmenines problemas, padėjo atlaikyti ne tik vaiko negalios, bet ir pandemijos keliamus rūpesčius bei sustiprinti šeimos narių emocinį atsparumą.
Tuo tarpu vaikams ir jaunuoliams itin patiko 3 stovyklos, kuriose jie dalyvavo šiais ir parėjusiais metais. Šių veiklų vadovė ir organizatorė Ina Kiškienė sako, kad dvi stovyklos vykusios Molėtų rajone (Viloje „Kelmynė“ ir „Luokesų dvare“), o taip pat ir stovykla Latvijos Aleksndravo specialiojoje mokykloje vaikams paliko tikrai neišdildomą įspūdį. Kiekviena diena buvo įspūdinga su savo kruopščiai parengtomis, skirtingomis edukacijomis, pramogomis, ekskursijomis ir puikia nuotaika.
Sėkmingas projekto įgyvendinimas ne tik sudarė palankias sąlygas neįgaliems vaikams mokytis, aktyviai dalyvauti visuomenės gyvenime, būti matomiems, bet ir pagerino socialinę infrastruktūrą Molėtų r. Kijėlių specialiojo ugdymo centre. Sensorinės integracijos terapijos priemonės esančios naujai įrengtame Sensomotoriniame kambaryje yra labai reikalingos vaikams, turintiems įvairiapusius raidos ir elgesio sutrikimus. Jame esantys burbulų vamzdžiai, muzikinė vandens lova ir kitos priemonės integruotos kartu su Sensory Magic valdymo sistema, pagal poreikį gali būti naudojami tiek relaksacijai, tiek ir pojūčių stimuliacijai. Taip pagerinta lauko infrastruktūra, įrengiant lauko klases, atsirado netradicinių erdvių panaudojimo galimybės mokymuisi, įrengti pantetoniniai lauko muzikos instrumentai centro kieme. Iš viso infrastruktūrai buvo skirta lėšų už 35 829 eurus.
Liepos 14 d. Visagine, dalyvaujant visų partnerių ir savivaldybių atstovams, socialiniams partneriams, veiklos rezultatai buvo aptarti konferencijoje ,,SEE ME“: sėkmės, iššūkiai ir atradimai”. Joje su kolegomis vaizdingai pasidalinta patirtimi apie vaikų vasaros stovyklų organizavimą, sukurtas edukacines programas, bei edukacinių programų įgyvendinimą bei sukurtą infrastruktūrą centre, bei gairės ateities projektinėms veikloms.
Projekto pradžia – 2020 m. gegužės 01 d.
Projekto pabaiga – 2022 m. liepos 31 d.
Bendras projekto biudžetas – 463478,29 Euro, iš jų š jų Europos regioninio plėtros fondo bendrasis finansavimas 393 956,54 Eur.
Dėl papildomos informacijos prašome kreiptis į Astą Jakovlevienę , kijeliuuc@gmail.com.
Daugiau informacijos apie Latvijos – Lietuvos bendradarbiavimo apibus sienos programą galima rasti www.latlit.eu ir www.europa.eu.
Šis straipsnis parengtas naudojant Europos Sąjungos finansinę paramą. Už šio straipsnio turinį atsako Molėtų r. Kijėlių specialiojo ugdymo centras. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę. www.latlit.eu ir www.europa.eu.
Projektą finansuoja 2014-2020 Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos programa.
Plačiau žiūrėkite:
Pristatymas apie projektą "SEE ME"